Bestelling

Je kan een bestelling wijzigen zolang je geen verzendbevestiging hebt gekregen. Indien je een bestelling wil veranderen neem je best contact op met onze klantendienst. Zij helpen je met plezier verder. 

Een bestelling kan je annuleren zolang je geen verzendbevestiging hebt gekregen. Neem contact op met onze klantendienst indien je een bestelling wil annuleren.

Voordat jouw pakket wordt geleverd zal DHL jou een bevestiging sturen. In deze bevestiging kan je kiezen om jouw pakket op een andere locatie af te leveren. 

Betalen

Bij ShapeNation kan je kiezen uit verschillende betalingsmogelijkheden. Zo kan je kiezen uit: Visa, Maestro, Mastercard, Bancontact en Paypall.

Ja, zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een veilige internetomgeving.

Zodra we jouw bestelling hebben verzonden sturen we jou de factuur op via e-mail.

We vergoeden het volledige bedrag van jouw product (incl. de verzendingskosten bij het retouren van de complete bestelling) ten laatste 14 dagen na de retour aanmelding. 

Verzending

We verzenden alle producten veilig en stabiel in een karton doos. We verzenden alle pakketten met onze partner DHL. 

De normale leveringtijd van bestellingen bedraagt 2-5 werkdagen. Je kan jouw bestelling ook volgen via een trackingscode. Mochten er problemen zijn met de levering gelieve onze klantendienst te contacteren. 

Je kan de verzendstatus van jouw bestelling volgen via een trackingslink. Deze trackingslink wordt samen met de verzendbevestiging via e-mail verstuurd. Zo weet je waar jouw paket is.

Nee, dit is niet mogelijk omdat alle onze pakketten vanuit een centraal warenhuis worden verstuurd. 

Voor sommige producten is dit mogelijk. Voornamelijk de kleinere en lichtere producten kunnen geleverd worden bij een afhaalpunt. Voor onze zwaardere en grotere artikelen is dit jammer genoeg niet mogelijk. Dit komt omdat deze pakketten groter zijn dan de vereiste dimensies.

Voordat jouw pakket wordt geleverd, stuurt DHL een bevestiging. In deze bevestiging kan je kiezen voor een ander leveringsadres of punt.   

Levering

Bij zeer grote of zware producten kan 1 bestelling in 2 pakketten verzonden worden. Indien dit het geval is krijg je bij de verzendingsbevestiging 2 trackingsnummers doorgestuurd. Op deze manier kan je beide deelpakketten tracken en checken. 

Het kan gebeuren dat beide pakketten anders worden verhandeld in het verzendingsproces (bv. omwille van de afmetingen) en zo in een andere vrachtwagen terecht komen. Hierdoor kan het zijn dat beide pakketten op een verschillend tijdstip worden geleverd. Mocht het zijn dat je slechts 1 trackingsnummer hebt ontvangen of de levering van het tweede deel duurt abnormaal lang, gelieve dan onze klantendienst te contacteren. 

Contacteer hiervoor onze klantendienst, we helpen graag verder om deze fout recht te zetten. Uiteraard zonder extra kosten.

Mocht het zijn dat je een beschadigd of een niet-functionerend product hebt ontvangen gelieve dan onze klantendienst zo snel mogelijk, tot 24 uur na ontvangst te contacteren via klantendienst@shapenation.be met jouw bestellingsnummer en foto’s van het beschadigde product. 

Annulering en terugzending

Bij ShapeNation geldt een 365 dagen retourrecht. Echter is het aangeraden om de ongewenste goederen of beschadigde goederen zo snel mogelijk terug te sturen. 

Je kan een product retourneren op voorwaarde dat dit niet beschadigd is en in de originele verpakking. 

Indien je bestelde producten wil terugzenden neem je om te beginnen schriftelijk contact op met onze klantendienst. We doen ons best zo snel mogelijk op deze aanmelding te reageren, binnen 1-2 dagen. We bevestigen deze retouraanmelding door het toesturen van een retourlabel via e-mail. 

Vervolgens breng je jouw pakket naar een DHL servicepunt of een Bpost kantoor. De retour van bestelde goederen is gratis.

We vergoeden het volledige bedrag van jouw product (incl. de verzendingskosten bij het retouren van de complete bestelling) ten laatste 14 dagen na de retour aanmelding.  

Klachten

Sorry, duizendmaal sorry. Bij ShapeNation streven we naar een uiterst tevreden klant. Het kan echter altijd gebeuren dat iets is misgelopen en dat vermijden we graag. Aarzel daarom dus zeker niet om onze klantendienst te contacteren. We lossen het probleem graag op.

Via social media

@shapenation.be

E-mail ons

klantendienst@shapenation.be

Wij streven ernaar e-mails binnen 24 uur tijdens werkdagen te beantwoorden.